Aktulane imprezy wydarzenia, kalendarium imprez koncertów wydarzeń rozrywkowych kulturalnych ale również biznesowych.
 
imprezy   dopisz impreze
   imprezy koncerty
 
kontakt - imprezy
imprezy wydarzenia

»  Kulturalne
»  Rozrywkowe
»  Biznesowe
»  Targowe
»  Sportowe
»  Dla dzieci
»  Koncerty
»  Wystawy
»  Spektakle
»  Pokazy
»  Kabarety
»  Klubowe


imprezy w miastach

»  Warszawa
»  Kraków
»  Wrocław
»  Poznań


»  dodaj imprezy




 
 

Znicz przegrał z wydrążoną dynią. Niespodziewane zwycięstwo Halloween w Polsce.

Przeczytany: 2185 razy
Dodany: 2012-10-31 09:07:39
Aktualizowano: 2012-10-31 09:08:50

W tym roku w Polsce częściej mówiono o Halloween niż o Wszystkich Świętych. A jeszcze rok temu to silnie zakorzenione w polskiej tradycji święto nie dawało się wyprzeć okolicznościowym imprezom z dynią w roli głównej. Analiza internetowych publikacji z października 2012 roku nie pozostawia złudzeń – kostiumy dla dorosłych i dla dzieci, kolekcje ubrań i biżuterii specjalnie na Halloween, przepisy na potrawy z dyni i halloweenowe party wyparły znicz i zadumę. Sprawę wziął pod lupę Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.

Wyraźnie widoczny odwrócony trend

Z USA przywędrowały już do nas i rozgościły się na dobre Walentynki, fast foody, według niektórych również stonka ziemniaczana, lecz Halloween wydawało się zbyt dalekie i obce, by zdetronizować silnie zakorzenione Wszystkich Świętych. Tak sytuacja wyglądała jeszcze rok temu. Liczba publikacji dla „Wszystkich Świętych” (w październiku) spadła w ciągu roku z prawie siedmiu do niecałych pięciu tysięcy. Odwrotnie niż w przypadku Halloween, o którym w październiku br. napisano niemal 9 tys. razy. Rok wcześniej liczba przekazów wyniosła nieco ponad 5 tys.

Jak wygląda Halloween po polsku?

Halloween wpłynęło na oferty wielu sklepów: proponują one specjalne kolekcje odzieży i akcesoriów na imprezy, oraz oczywiście różnorodne przebrania. W cenie są przepisy na dania z dyni i „przerażające” smakołyki. To kolejny znak, że przyjęcia z okazji Halloween przyjęły się już dość powszechnie. Co, jeśli nie impreza? Przeglądy horrorów, czy strasznych książek na Halloween – ten wieczór nie musi być nudny, nawet jeśli spędzamy go w domu. Coraz więcej przebranych dzieci krąży po domach w nadziei na słodycze – tradycyjne zawołanie amerykańskich dzieci przyjęło się w Polsce w kilku wariantach: „cukierek albo psikus” albo „łakocie albo psikusy”. Halloween skierowane jest głownie do dzieci – w niejednym domu kultury odbędą się z tego okazji zabawy i bale przebierańców. Radość związana ze świętowaniem stanowi zapewne podstawę rosnącej popularności Halloween.

Dla odmiany w przekazach na temat Wszystkich Świętych dominują informacyjne komunikaty na temat promocji na znicze, dojazdów na cmentarze, pojawiają się też oferty dotyczące sprzątania grobów.

Zobacz pozostałe raporty również na stronie IMM.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor:

Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.

O raporcie:

Analizę wykonano na podstawie 29 774 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów,w których pojawiły się słowa „Halloween/Wszystkich Świętych/Zaduszki/Święto Zmarłych”. Raport obejmuje materiały od 1 do 30 października opublikowane w 2011 i 2012 r. Pod uwagę wzięte zostały tylko przekazy z portali z rozszerzeniem „.pl”.

O Kompasie Social Media:

Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.

O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

Wysłane 2012-10-31 09:07:39 przez M-S-M
imprezy Wszystkich Świętych Halloween Instytut Monitorowania Mediów
Artykuły powiązane z powyższym
Adam Rzepecki
Wysłano 2013-11-25 10:12:11
Galeria Sztuki Współczesnej BWA SOKÓŁ w Nowym Sączu zaprasza na wernisaż wystawy Adam Rzepecki "PREFERUJĘ BARDZIEJ ZRZUTĘ NIŻ KULTURĘ".
Narodowy Dzień Sportu dla każdego
Wysłano 2013-10-09 08:43:31
W sobotę 26 października br. odbędzie się pierwsza edycja ogólnopolskiego projektu popularyzującego aktywność sportową wśród Polaków, pod nazwą Narodowy Dzień Sportu. Ideą organizowanej we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki akcji jest umożliwienie wszystkim chętnym dostępu do nieodpłatnych, specjalnie przygotowanych treningów w wielu dyscyplinach sportowych. Projekt skierowany jest zarówno do uprawiających już sport rekreacyjnie, jak i tych, którzy dopiero planują rozpoczęcie treningów. Część szkoleń poprowadzą wybitni polscy sportowcy, z mistrzami olimpijskimi i świata na czele. Jedynym warunkiem uczestnictwa jest wcześniejsze zarejestrowanie się na trening w wybranym klubie poprzez stronę www.narodowydziensportu.pl
11 sierpnia zakończyła się druga edycja „Sensacyjnego Lata Filmów” w Kołobrzegu. Uroczystej Gali Zamknięcia Festiwalu towarzyszył recital Magdaleny Kumorek. Podczas 4-dniowego Festiwalu widzowie mieli okazję obejrzeć najnowsze polskie i europejskie produkcje, kultowe polskie komedie sensacyjne oraz telewizyjne serie. Nie zabrakło również ciekawych spotkań z aktorami i twórcami, Nocnego Maratonu Filmowego na kołobrzeskiej Plaży Centralnej, a także uroczystego wręczenia nagród filmowych.
  STRONA GŁÓWNA | KALENDARIUM IMPREZ | IMPREZY - wszystkie |DODAJ IMPREZY |KONTAKT | ARTYKUŁY


Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń
Aktualne imprezy wydarzenia kalendarium imprez - koncerty kabarety organizowane. Warszawa Kraków Poznań Gdańsk Łódź Organizowane imprezy w 2008 roku oraz 2009. Najlepsze najciekawsze imprezy w Polsce i nie tylko. Imprezy w każdym terminie grudzień styczeń luty. Imprezy, muzyka, koncerty, clubbing, dyskoteki, puby, festiwale, wiadomości, recenzje aktualności zapowiedzi i relacje z imprez, koncertów i wydarzeń kulturalnych rozrywkowych imprezowe info.